عطرین جانعطرین جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 5 روز سن داره

آوای زندگی

هفته دوازدهم

1390/7/18 10:47
نویسنده : مامانی
431 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز مامان و بابا.

امروز وارد هفته دوازده شدی...به عقیده برخی این هفته سه ماهت تمام میشه ولی به عقیده خانم دکتر که من هم قبول دارم دو ماه و نیم شما تمام میشه...

فردا وقت دکتر دارم.خیلی خوشحالم که می بینمت...دلم برات خیلی تنگ شده...فردا می خوام از خانم دکتر بپرسم اگر اجازه بده آبان ماه با بابایی بریم کیش...مثل پارسال ،خیلی خوش گذشت...اما امسال یه مسافر کوچولو داریم.

مامانی،من همچنان حالم خوبه و هیچ حالت غیر عادی ندارم...خدا را شکر...همه مخصوصا بابایی از اینکه من حالم خوبه خوشحال هستند

 

                                                                                                       

 

هفته ١٢:

اندازه كودك شما به حدود 5 سانتي متر يعني تقريبا اندازه يك ليموترش رسيده است و حدود 15 گرم وزن دارد. صورت او به صورت يك انسان كامل شباهت بيشتري دارد. چشمهايش كه در ابتدا در دو طرف صورت او شكل گرفته بودند، به يكديگر نزديكتر شده اند و گوشهاي او در نزديكي مكان نهايي خود در دو طرف سر او قرار دارند. روده هاي كودك شما، كه آنقدر سريع رشد كرده اند كه تا حدي وارد بند ناف او هم شده بود، حركت بازگشتي خود را به سمت حفره شكمي آغاز مي كند. كليه هاي او، ادرار را در مثانه جمع آوري مي كنند. سلولهاي عصبي او به سرعت زياد شده اند و ارتباطات عصبي مغز در حال شكل گيري هستند. اكنون ممكن است كودك شما واكنشهاي بيشتري مثل مكيدن نشان بدهد؛ اگر شما به شكم خود فشار وارد كنيد، او حتي ممكن است در داخل رحم شما پيچ و تاب هم بخورد؛ با اين حال براي چند هفته ديگر هم شما قادر به احساس كردن حركات او نخواهيد بود.

 

                                  niniweblog.com                                 niniweblog.com       

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

آسمونی ها
9 مهر 90 10:58
خوشحالم که حالت خوبه و اذیت نمیشی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آوای زندگی می باشد